Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru aniżeli przekonując potencjalnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
zdjęcia lotnicze
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, skutkiem tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie poprawnie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój osobisty smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, lecz cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on dobry technicznie i banalny.